شیشه بالکن

ایمن دُر-یکی بزرگترین مجری های درب اتوماتیک،شیشه سکوریت،نصب پارتیشن در ایران و ارائه دهنده انواع خدمات شیشه سکوریت ، درب اتوماتیک ، پارتیشن ، کرکره برقی ، شیشه حمام ، پارتیشن شیشه ای ، شیشه بالکن در سراسر ایران

شیشه بالکن

ایمن دُر-یکی بزرگترین مجری های درب اتوماتیک،شیشه سکوریت،نصب پارتیشن در ایران و ارائه دهنده انواع خدمات شیشه سکوریت ، درب اتوماتیک ، پارتیشن ، کرکره برقی ، شیشه حمام ، پارتیشن شیشه ای ، شیشه بالکن در سراسر ایران

شیشه بالکن چیست؟
شیشه بالکن و انواع آن امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی از آنها برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند. برای خرید شیشه بالکن باید به کاربرد متنوع آن دقت بسیاری داشته باشید، چرا که کاربرد آن اهمیت بسیاری دارد. در واقع بسیاری از افراد در مورد کاربرد شیشه تراس آشنایی زیادی ندارند، و به همین دلیل شاید در بسیاری از مکان هایی که می شود از آنها استفاده کرد، استفاده ننمایند. برخی از شیشه های بالکن که در مکان های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در مورد کاربرد و خرید شیشه بالکن بیشتر شود.

انواع شیشه بالکن
شیشه بالکن و یراق آلاتی که در آن به کار می رود در انواع مختلفی می باشد و هر یک از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی می باشند. شما برای اینکه شیشه و یراق آلات آن را خریداری کنید باید اطلاعات خود ار در مورد سیستم نصب و نحوه عملکرد آن بیشتر نمایید. بدون شک همه ما به خوبی می دانیم زمانی که یک بالکن و یا تراس بزرگ داشته باشیم، داشتن شیشه تراس در آن بالکن فضا را بسیار زیباتر و خاص تر می کند، به همین دلیل در انتخاب شیشه ها بالکن به هیچ عنوان نباید شک کنید و هر یک از انواع شیشه های بالکن را که بیشتر می پسندید را در پروژه های متنوع خود نصب نمایید.
در بسیاری از شهرهایی که بزرگ هستند و آلودگی و سر و صدا در آن زیاد است، شما می توانید با نصب شیشه های بالکن، از آلودگی های بیرون و همچنین سر و صدایی که در محیط نزدیک وجود دارد در امان باشید. بر همین اساس به شما پیشنهاد نصب انواع شیشه های بالکن که هر یک از آنها مزیت های متنوعی دارند را می دهیم تا فضای بالکن و تراس خود را با وجود این شیشه ها بسیار زیباتر و خاص تر نمایید.
برای ساخت و نصب این نوع از شیشه های بالکن از شیشه هایی که 8 الی 10 میلیمتر ضخامت دارند استفاده می کنند که یراق آلات مورد استفاده شده در این شیشه ها بسیار با کیفیت می باشد. البته باید بدانید نوع یراق آلاتی که در این نوع از شیشه مورد استفاده قرار می گیرد به سفارش مشتری بستگی دارد، چرا که هزینه هر یک از آنها به صورت جداگانه محاسبه می شود.

  • ۰
  • ۰

شیشه سکوریت

آیا شیشه سکوریت می شکند؟ شاید شما هم با این سوال در ذهنتان مواجه شده باشید. از طرفی ممکن است این سوال کمی برایتان عجیب به نظر برسد. چرا که شیشه های سکوریت معروف به مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه و فشار نسبت به شیشه ها معولی می باشند. از این رو نشکن نامیده می شوند.

اما خوب است بدانید که شکست یکی  از ویژگی های شیشه می باشد. تمامی شیشه ها تحت شرایط خاصی می شکنند. تنها درجه مقاومت آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. شیشه سکوریت هم تا حدی قادر به تحمل فشارو ضربه بوده و مقاومت می کند. اما از یک حدی به بعد دچار شستگی می شود.

در واقع شیشه سکوریت در برابر حرارت بالا، ضربه و فشار سنگین مقاوم می باشد،. اما به این معنی نمی باشد که هیچ زمانی شیشه شکسته نمی شود.

شیشه سکوریت در ابتدا نوعی شیشه ساده می باشد. پس از اینکه در اندازه های مورد نظر برش داده شدند، در کوره های مخصوصی قرار می گیرند. سپس دچار شوک دمایی خواهند شد. این شوک دمایی باعث بالا رفتن مقاومت شیشه ها خواهد شد.

امروزه از شیشه سکوریت به سبب مزایای بسیار آن، در فضاهای مختلفی می توان استفاده نمود. در واقع یکی از شرایط اصلی دریافت پایان کار هر ساختمانی، استفاده از شیشه های سکوریت می باشد.  چرا که این شیشه های نشکن علاوه بر این که سبب زیبا سازی ساختمان شده و در طراحی فضاهای  داخلی و خارجی موثر است، باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در آن می شود.

شما می توانید این شیشه های نشکن را با کیفیت و قیمتی مناسب، جهت استفاده در اماکن مختلفی از شرکت ایمن در خریداری نمایید.

همچنین جهت اطلاع از قیمت شیشه سکوریت و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نحوه شکستن شیشه سکوریت

همان طور که متوجه شده اید، این شیشه ها هم در شرایط خاصی می شکنند. اما شکست این شیشه ها متفاوت از شیشه های معمولی می باشد. در واقع شیشه های معمولی پس از شکست به قطعه های بزرگی تبدیل می شوند. این قطعات دارای لبه های بسیار تیز و برنده ای هستند. از این رو ممکن است با خطرات جانی همراه باشند.

در صورتی که شیشه های سکوریت دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و به سختی می شکنند. اما در صورت شکست هم به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شود. این قطعات خطری ندارند.

به طور کلی لبه های شیشه سکوریت نسبت به بخش مرکزی آن بسیار حساس تر می باشد. در واقع در بیشتر مواقع علت شکست شیشه های سکوریت، ضربه به لبه های شیشه می باشد.

در این مواقع شیشه پودر می شود. و به پایین فرو می ریزد. اما پرتاب نشده و خطری ندارد.

از این رو سعی می شود تا لبه های شیشه سکوریت را با فریم و یا یراق آلاتی پوشاند تا در برابر ضربه مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد.

در ادامه به بررسی دلایل شکست شیشه سکوریت خواهیم پرداخت.

دلایل شکستن شیشه سکوریت

شکست شیشه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایلی چون فشار، ضربه، حرارت و...

همان طور که قبلا اشاره نمودیم، شیشه سکوریت در شرایط خاصی دچار شکستگی می شود. برخی از مهمترین علت های شکست شیشه سکوریت عبارتند از:

  • تنش های داخلی شیشه سکوریت
  • تراش و سوراخ کاری نادرست شیشه
  • آسیب دیدن لبه های شیشه
  • ناخالصی در شیشه
  • عدم رعایت بادخور صحیح به شیشه
  • خودکشی شیشه
  • نصب نادرست شیشه
  • و...

با همراه باشید تا در ادامه هر یک از این دلایل را به طور کامل توضیح دهیم.

تنش های درونی شیشه سکوریت

عواملی همچون تغییر یافتن دما یا به اصطلاح تکانه های حرارتی یا شوک گرمایی و استفاده نادرست از شیشه ها باعث آسیب به آن ها می شود.

به طور مثال یکی از فضاهای پرکاربرد شیشه سکوریت، حمام می باشد. به این صورت که گاهی اوقات تغییر دما در حمام باعث آسیب به شیشه حمام می شود. البته در اینجا منظور از تغییر دما، تغییر ناگهانی و شدید دما می باشد.

از دیگر انواع تنش درونی استفاده نادرست از شیشه سکوریت می باشد. به طور مثال در درب های کشویی، اگر که درب به خوبی باز و بسته نشود، هل داده شود یا اینکه فشار زیادی به آن وارد  شود. این فشار در بخش هایی که آسیب پذیرتر هستند، همچون دستگیره تنش درونی ایجاد نموده و در نهایت می شکند. البته منظور از فشار در اینجا فشارهای بسیار شدید است.

شیشه سکوریت

تراش کاری و یا سواخ کاری نادرست

اگر که در هنگام ایجاد تراش، برش و یا هر گونه سوراخی بر روی شیشه، دقت کافی وجود داشته باشد، باعث ترک خوردن و شکستن شیشه می شود.

از این رو باید در هنگام برش شیشه به وسیله دستگاه برش، هیچ گونه انحرافی وجود نداشته باشد. همچنین سوراخ ها نیز باید در سطحی بدون برجستگی ایجاد شود. چرا که در غیر این صورت باعث آسیب به شیشه خواهد شد.

هر چه که این مراحل با دقت بالاتری سپری شود، طول عمر شیشه نیز بیشتر خواهد شد.

از این رو توصیه می شود تا حتما از افراد متخصص برای انجام این کار استفاده نمایید.

آسیب دیدن لبه های شیشه سکوریت

همان گونه که در بالا اشاره نمودیم، آسیب پذیرترین بخش این شیشه، لبه های آن می باشد. به شکلی که در اثر ضربه و یا فشاری شدید به لبه ها، در ابتدا لبه های شیشه می شکند. سپس ترک در کل شیشه پخش می شود. در آخر شیشه می شکند. به همین منظور اغلب لبه های شیشه را مهار می کنند.

برای مثال درب های کشویی شیشه ای را به درستی در داخل ریل قرار می دهند. تا احتمال شکست شیشه کاهش یابد. چرا که این درب ها بارها باز می شوند. در صورتی که لبه انتهایی به دیوار اصابت کند، شیشه خواهد شکست.

ناخالصی شیشه سکوریت

همچون دیگر محصولات، شیشه ها نیز ممکن است که کمی ناخالصی داشته باشند. معروف ترین ناخالصی شیشه سولفید نیکل می باشد. در حین سکوریت نمودن شیشه معمولی گرم می شود. پس از سرد شدن شیشه نیز باقی خواهد ماند.

این ناخالصی می تواند در ابتدا ریز و کوچک باشد. اما با گذشت زمان بزرگ شده و باعث ایجاد تنشی در شیشه شده و در نهایت شیشه بشکند.

از این رو لازم است تا در هنگام  انتخاب شیشه، به ترکیبات اولیه آن دقت نمایید تا احتمال شکستگی آن حدالامکان کاهش بیابد.

شرکت ایمن در با سال ها تجربه در این زمینه، ترکیبات اولیه شیشه را به خوبی بررسی می نماید. تا از شکست آن به این علت جلوگیری نماید.

عدم رعایت بادخور صحیح به شیشه

از دیگر علل شکست این شیشه ها، عدم رعایت بادخور صحیح به شیشه می باشد. به این معنی که تمامی شیشه ها در هنگام قرار گرفتن در یراق آلات و یا فریم، کمی بادخور می شوند. این بادخور باعث راحت تر قرار گرفتن شیشه درون فریم خواهد شد.

خودکشی شیشه سکوریت

خودکشی شیشه نیز از دیگر عوامل شکست شیشه می باشد. در این حالت بدون اینکه ضربه ای به شیشه وارد شود، به صورت ناگهانی پودر می شود. این حالت را خودکشی شیشه می نامند.

خودکشی شیشه خود دارای دلایلی می باشد. از جمله آن تراز نکردن شیشه و یا قرار دادن شیشه در شرایطی که تغییر دمای بسیاری وجود دارد.

نصب نادرست شیشه سکوریت

نصب نادرست شیشه توسط نصابان نیز باعث شکست شیشه می شود. از این رو بهتر است تا از افرادی مجرب و متخصص در این زمینه برای نصب شیشه سکوریت خود استفاده نمایید.

شما می توانید سفارشات و همچنین نصب کارهای خود را به شرکت ایمن در بسپارید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن نصب شیشه شما را با دقت بالایی انجام می دهند.

نظرات (۱)

شیشه ای که نشکنه شیشه نیس که 🙂

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی