شیشه بالکن

ایمن دُر-یکی بزرگترین مجری های درب اتوماتیک،شیشه سکوریت،نصب پارتیشن در ایران و ارائه دهنده انواع خدمات شیشه سکوریت ، درب اتوماتیک ، پارتیشن ، کرکره برقی ، شیشه حمام ، پارتیشن شیشه ای ، شیشه بالکن در سراسر ایران

شیشه بالکن

ایمن دُر-یکی بزرگترین مجری های درب اتوماتیک،شیشه سکوریت،نصب پارتیشن در ایران و ارائه دهنده انواع خدمات شیشه سکوریت ، درب اتوماتیک ، پارتیشن ، کرکره برقی ، شیشه حمام ، پارتیشن شیشه ای ، شیشه بالکن در سراسر ایران

شیشه بالکن چیست؟
شیشه بالکن و انواع آن امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی از آنها برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند. برای خرید شیشه بالکن باید به کاربرد متنوع آن دقت بسیاری داشته باشید، چرا که کاربرد آن اهمیت بسیاری دارد. در واقع بسیاری از افراد در مورد کاربرد شیشه تراس آشنایی زیادی ندارند، و به همین دلیل شاید در بسیاری از مکان هایی که می شود از آنها استفاده کرد، استفاده ننمایند. برخی از شیشه های بالکن که در مکان های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در مورد کاربرد و خرید شیشه بالکن بیشتر شود.

انواع شیشه بالکن
شیشه بالکن و یراق آلاتی که در آن به کار می رود در انواع مختلفی می باشد و هر یک از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی می باشند. شما برای اینکه شیشه و یراق آلات آن را خریداری کنید باید اطلاعات خود ار در مورد سیستم نصب و نحوه عملکرد آن بیشتر نمایید. بدون شک همه ما به خوبی می دانیم زمانی که یک بالکن و یا تراس بزرگ داشته باشیم، داشتن شیشه تراس در آن بالکن فضا را بسیار زیباتر و خاص تر می کند، به همین دلیل در انتخاب شیشه ها بالکن به هیچ عنوان نباید شک کنید و هر یک از انواع شیشه های بالکن را که بیشتر می پسندید را در پروژه های متنوع خود نصب نمایید.
در بسیاری از شهرهایی که بزرگ هستند و آلودگی و سر و صدا در آن زیاد است، شما می توانید با نصب شیشه های بالکن، از آلودگی های بیرون و همچنین سر و صدایی که در محیط نزدیک وجود دارد در امان باشید. بر همین اساس به شما پیشنهاد نصب انواع شیشه های بالکن که هر یک از آنها مزیت های متنوعی دارند را می دهیم تا فضای بالکن و تراس خود را با وجود این شیشه ها بسیار زیباتر و خاص تر نمایید.
برای ساخت و نصب این نوع از شیشه های بالکن از شیشه هایی که 8 الی 10 میلیمتر ضخامت دارند استفاده می کنند که یراق آلات مورد استفاده شده در این شیشه ها بسیار با کیفیت می باشد. البته باید بدانید نوع یراق آلاتی که در این نوع از شیشه مورد استفاده قرار می گیرد به سفارش مشتری بستگی دارد، چرا که هزینه هر یک از آنها به صورت جداگانه محاسبه می شود.

  • ۰
  • ۰

امروزه یکی از ایده های جذاب برای مدرن سازی فضاهای داخلی که از محبوبیت بسیاری در میان طراحان و معماران فضای داخلی برخوردار می باشد، شیشه حمام است.

شما می توانید شیشه حمام را در طرح ها و ابعاد مختلفی از شرکت ایمن در سفارش دهید.

این شیشه ها که جلوه ای زیبا به فضا می بخشند، به منظور تفکیک فضای حمام و دیگر بخش های خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

اصولا برای طراحی و ساخت شیشه های حمام، از شیشه سکوریت که نوعی شیشه مقاوم می باشد، استفاده می شود.

شیشه سکوریت که در برابر ضربه، فشار، حرارت و... دارای مقاومت بالایی می باشد، به شیشه نشکن معروف است. اما این نام به این معنی نمی باشد که شیشه سکوریت به هیچ عنوان نمی شکند.

در واقع یکی از اصلی ترین مشخصات تمامی شیشه ها شکستن آن ها می باشد و تنها درجه مقاومت آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

از این رو خوب است بدانید که شیشه حمام نیز تحت شرایط خاصی ممکن است که دچار ترک و شکستگی شود.

این شکستگی ممکن است که علاوه بر خسارت مالی، باعث آسیب به افراد نیز شود.

شما می توانید با شناخت دلایل شکست شیشه حمام و رعایت نکاتی حدالامکان مانع از آسیب دیدن شیشه حمام و شکستن آن شوید.

در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 


 

 

زمان شکستن شیشه حمام باید چه کاری انجام دهیم؟

در هنگام شکستن شیشه حمام نخستین کاری که باید انجام دهید، ایستادن در جای خود است. چرا که با کوچک ترین حرکتی ممکن است که خرده های شیشه در پای شما فرو رفته و باعث آسیب به شما شود. اگر که مسیری پاک از خرده شیشه بود، می توانید که با احتیاط و دقت فراوان عبور کرده و خارج شوید. اما در صورتی که خرده شیشه ها همه فضا را گرفته باشند، می توانید با قرار دادن حوله و یا پارچه ای بر روی خرده شیشه ها، از حمام خارج شوید.

همان طور که گفتیم معمولا از شیشه سکوریت به عنوان شیشه حمام استفاده می شود. شیشه سکوریت در هنگام شکستن به قطعات بسیار ریزی تبدیل شده که دارای لبه های تیز و برنده ای نیستند. در نتیجه خطری را به همراه نخواهد داشت. اما با این وجود بهتر است که احتیاط کامل را به همراه داشته باشید تا از هر گونه آسیبی جلوگیری به عمل آید.

دلایل شکست شیشه سکوریت

همان گونه که در بالا ذکر کرده ایم، هر شیشه ای در شرایط خاصی دچار شکست شده و این ویژگی اصلی شیشه ها می باشد. اما برخی از دلایل شکستن شیشه سکوریت به عنوان شیشه حمام عبارت است از:

تراش نامناسب روی شیشه

همان طور که می دانید شیشه سکوریت همان شیشه معموی حرارت دیده می باشد. پیش از تبدیل شیشه معمولی به شیشه حمام سکوریت، فرآیندهای برش، تراشکاری و سوراخ کاری لازم بر روی شیشه انجام می شود. هرچه که این مرحله با دقت بالاتری صورت بگیرد، مقاومت و دوام شیشه حمام سکوریت افزایش پیدا خواهد کرد.

بنابراین قبل از تبدیل شیشه معمولی به شیشه سکوریت، باید تمامی برش های لازم و سوراخ کاری ها با دقت بسیار بالایی انجام شود و هیچ گونه خطا و یا انحرافی در آن وجود نداشته باشد. علاوه بر این، دقت کنید که سوراخ های ایجاد شده باید دارای سطحی صاف و بدون هر نوع بیرون زدگی باشند. چرا که در غیر این صورت، فشار وارد شده، می تواند سبب آسیب به شیشه شود.

بنابراین توصیه می شود تا از متخصصان این حرفه کمک بگیرید تا مشکلی ایجاد نشود.

آسیب به لبه های شیشه سکوریت

به طور کلی لبه های شیشه سکوریت حساس ترین نقطه شیشه بود و نسبت به مرکز شیشه بسیار آسیب پذیرتر می باشد. به این صورت که در اثر ضربه های ناگهانی و یا بسیار شدید به لبه های شیشه سکوریت، ابتدا لبه ها شکسته و در آخر شکستگی و ترک در تمامی سطوح شیشه پخش می شود و شیشه به طور کامل خرد می شود. در نتیجه توصیه می شود تا از لبه های شیشه سکوریت با احتیاط بیشتری مراقبت کنید.

اغلب لبه های شیشه سکوریت را با استفاده از یراق آلات خاصی مهار می کنند تا نسبت به فشار و ضربه مقاوم تر شوند.

البته در برخی موارد نیز نصب شیشه حمام به شکل نادرست باعث آسیب به آن می شود، به عنوان نمونه اگر که درب های کشویی شیشه حمام به درستی باز یا بسته نشوند یا اینکه در داخل ریل خود قرار نگیرند، باعث شکستن شیشه سکوریت می شود. چرا که در صورت برخورد لبه شیشه به لبه دیوار، لبه شیشه سکوریت حمام آسیب دیده و در نهایت می شکند.

البته ضربه های بسیار قوی به مرکز شیشه نیز در مواردی باعث شکستگی شیشه خواهد شد.

شرکت ایمن در با داشتن کارشناسانی مجرب و حرفه ای در این زمینه، به بهترین شکل نصب شیشه سکوریت حمام شما را انجام داده و به مشتریان اطمینان نصب صحیح را می دهد.

وجود ناخالصی در بافت شیشه سکوریت حمام

از دیگر دلایل آسیب پذیر بودن برخی شیشه های سکوریت، وجود ناخالصی و مواد خارجی در ترکیبات آن می باشد.

از اصلی ترین و معروف ترین انواع ناخالصی های شیشه، سولفید نیکل می باشد. این ناخالصی در ابتدا بسیار کوچک می باشد. اما به تدریج بزرگ شده و باعث آسیب پذیری و شکستگی شیشه حمام خواهد شد. از این رو در هنگام انتخاب شیشه از متریال آن اطمینان حاصل نمایید و دقت کنید که ناخالصی وجود نداشته باشد. چرا که به مرور زمان باعث از بین رفتن شیشه شما خاهد شد.

شرکت ایمن در این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که از باکیفیت ترین شیشه ها و با بهترین متریال استفاده می نماید.

جلوگیری از شکستن شیشه حمام

با رعایت برخی از نکات می توانید تا حد زیادی از شکستن و آسیب دیدن شیشه های حمام جلوگیری کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • دقت کنید که درب های شیشه ای را باید به آرامی و با دقت باز و بسته کنید. به ویژه اگر که درب شیشه حمام شما به صورت فریم لس و بدون قاب می باشد. چرا که در این صورت لبه های شیشه بسیار آسیب پذیرتر بوده و احتمال شکستن آن بیشتر می باشد.
  • اصولا درب های شیشه حمام دارا دستگیره ای برای باز و بسته کردن آن می باشند. دقت کنید که از آویزان کردن اجسام سنگین بر روی این دستگیره جلوگیره کنید تا فشار شدیدی وارد شیشه نشود.

همچنین اجازه ندهید تا کودکانتان از این دستگیره آویزان شوند. چرا که باعث آسیب به شیشه خواهد شد.

  • یراق آلات مورد استفاده در شیشه حمام باید با دقت بالایی نصب شوند. از این رو اطمینان حاصل نمایید تا نصاب شیشه حمام از تخصصی و تبحر مورد نیاز برخوردار باشد.
  • در نصب انواع درب های فریم دار دقت کنید که از محافظ های پلاستیکی استفاده شود. در واقع این لایه ها مانع از برخورد مستقیم فریم و شیشه سکوریت شده و در نتیجه مانع از آسیب لبه های شیشه سکوریت می شود.
  • دقت کنید که از شیشه های مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید. همچنین نصب شیشه سکوریت باید با توجه به استانداردهای لازم انجام پذیرد.
  • همانطور که در بالا اشاره نمودیم یکی از دلایل آسیب پذیر بودن شیشه ها، وجود ناخالصی در آن می شود. از این رو در هنگام انتخاب شیشه از وجود نداشتن ناخالصی در ترکیبات شیشه و کیفیت آن اطمینان حاصل فرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی