شیشه بالکن

ایمن دُر-یکی بزرگترین مجری های درب اتوماتیک،شیشه سکوریت،نصب پارتیشن در ایران و ارائه دهنده انواع خدمات شیشه سکوریت ، درب اتوماتیک ، پارتیشن ، کرکره برقی ، شیشه حمام ، پارتیشن شیشه ای ، شیشه بالکن در سراسر ایران

شیشه بالکن

ایمن دُر-یکی بزرگترین مجری های درب اتوماتیک،شیشه سکوریت،نصب پارتیشن در ایران و ارائه دهنده انواع خدمات شیشه سکوریت ، درب اتوماتیک ، پارتیشن ، کرکره برقی ، شیشه حمام ، پارتیشن شیشه ای ، شیشه بالکن در سراسر ایران

شیشه بالکن چیست؟
شیشه بالکن و انواع آن امروزه در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی از آنها برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند. برای خرید شیشه بالکن باید به کاربرد متنوع آن دقت بسیاری داشته باشید، چرا که کاربرد آن اهمیت بسیاری دارد. در واقع بسیاری از افراد در مورد کاربرد شیشه تراس آشنایی زیادی ندارند، و به همین دلیل شاید در بسیاری از مکان هایی که می شود از آنها استفاده کرد، استفاده ننمایند. برخی از شیشه های بالکن که در مکان های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در مورد کاربرد و خرید شیشه بالکن بیشتر شود.

انواع شیشه بالکن
شیشه بالکن و یراق آلاتی که در آن به کار می رود در انواع مختلفی می باشد و هر یک از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی می باشند. شما برای اینکه شیشه و یراق آلات آن را خریداری کنید باید اطلاعات خود ار در مورد سیستم نصب و نحوه عملکرد آن بیشتر نمایید. بدون شک همه ما به خوبی می دانیم زمانی که یک بالکن و یا تراس بزرگ داشته باشیم، داشتن شیشه تراس در آن بالکن فضا را بسیار زیباتر و خاص تر می کند، به همین دلیل در انتخاب شیشه ها بالکن به هیچ عنوان نباید شک کنید و هر یک از انواع شیشه های بالکن را که بیشتر می پسندید را در پروژه های متنوع خود نصب نمایید.
در بسیاری از شهرهایی که بزرگ هستند و آلودگی و سر و صدا در آن زیاد است، شما می توانید با نصب شیشه های بالکن، از آلودگی های بیرون و همچنین سر و صدایی که در محیط نزدیک وجود دارد در امان باشید. بر همین اساس به شما پیشنهاد نصب انواع شیشه های بالکن که هر یک از آنها مزیت های متنوعی دارند را می دهیم تا فضای بالکن و تراس خود را با وجود این شیشه ها بسیار زیباتر و خاص تر نمایید.
برای ساخت و نصب این نوع از شیشه های بالکن از شیشه هایی که 8 الی 10 میلیمتر ضخامت دارند استفاده می کنند که یراق آلات مورد استفاده شده در این شیشه ها بسیار با کیفیت می باشد. البته باید بدانید نوع یراق آلاتی که در این نوع از شیشه مورد استفاده قرار می گیرد به سفارش مشتری بستگی دارد، چرا که هزینه هر یک از آنها به صورت جداگانه محاسبه می شود.

  • ۰
  • ۰

شیشه از جمله محبوب ترین متریال مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون می باشد. به طور کلی شیشه ها دارای کاربردهای مختلفی می باشد. از جمله اصلی ترین کاربردهای آن، زیبایی دکوراسیون، روشنایی فضای داخلی، در اختیار قرار دادن منظره ای زیبا و... می باشد. یکی از ویژگی های اصلی شیشه، شکستن آن می باشد که ممکن است خطرات جانبی ای را همراه داشته باشد.

شیشه از نظر مراحل تولید و نوع متریال مورد استفاده در آن ها، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر کدام از این شیشه ها دارای کاربری های گوناگونی بوده و محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه اغلب افراد به دنبال ایمن نمودن محیط کار و زندگی خود می باشند. از این رو در هنگام استفاده از شیشه، سعی می کنند تا به سراغ شیشه های مقاوم و نشکن بروند.

از جمله معروف ترین شیشه های نشکن و مقاوم در برابر فشار، ضربه و حرارت، شیشه های سکوریت و لمینت می باشد.

در واقع شیشه لمینت و شیشه سکوریت از محبوب ترین گزینه ها در هنگام ارتقا و یا جایگزینی پنجره ها، شیشه بالکن، نمای ساختمان و... می باشد.

به این صورت که هر دو این شیشه ها دارای ایمنی بالا و استاندارد بوده و در اماکن خطرناکی که احتمال شکستن شیشه بیشتر است، مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید هر دو این شیشه ها را با قیمتس مناسب و کیفیتی عالی از شرکت ایمن در تهیه نمایید.

این شیشه ها دارای تفاوت ها و شباهت هایی بوده که در ادامه بیشتر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. اما بهتر است تا پیش از بررسی شباهت ها و تفاوت ها، با این شیشه ها آشنا شویم.

شیشه لمینت

همان گونه که متوجه شده اید، شیشه لمینت از انواع شیشه های مقاوم و ایمنی می باشد. این شیشه متشکل از چند لایه شیشه معمولی و یا سکوریت می باشد که میان هر دو لایه، لایه ای چسبنده به نام طلق پلی وینیل بوتیرال و یا PVB قرار می گیرد. در واقع می توان گفت که شیشه لمینت از یک لایه شیشه یک لایه طلق و یک لایه شیشه دیگر بر روی طلق تشکیل شده است. حتی برخی از این شیشه ها دارای لایه های بیشتری می باشند.

این تعداد لایه های شیشه قرار گرفته در شیشه لمینت سبب افزایش ضخامت و در نتیجه افزایش مقاومت و استحکام شیشه لمینت می شود. از این رو در اماکن مختلفی دارای کاربرد می باشد.

در واقع ضخامت و مقاومت بالای شیشه لمینت باعث شده تا از آن در نمای ساختمان، آکواریوم، درب های شیشه ای، پارتیشن های شیشه ای و... استفاده شود. چرا که شیشه های لمینت علاوه بر مقاومت بالا، دارای ویژگی عایقی نیز می باشند. به عبارتی دیگر می توان گفت که لمینت عایق بسیار خوبی در برابر صدا و حرارت بوده و این ویژگی نیز محبوبیت و کاربرد آن را دوچندان نموده است.

البته این ویژگی ها تنها برتری شیشه های لمینت نسبت به شیشه های معمولی نمی باشد. بلکه نحوه شکستن شیشه لمینت باعث متمایز شدن و برتری آن نسبت به دیگر شیشه ها می شود.

نحوه شکست شیشه لمینت

همان طور که در بالا اشاره نمودیم، اصلی ترین ویژگی تمامی شیشه ها شکست آن ها می باشد. حال ممکن است که درجه مقاومت شیشه ای بیشتر بوده و تنها تحت شرایط خاصی دچار شکستگی شود. شیشه لمینت نیز این گونه می باشد. قبلا نیز اشاره نمودیم که شیشه های لمینت به این دلیل که دارای لایه های زیادی بوده از مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و حرارت برخوردار می باشد. اما به این معنی نمی باشد که هیچ گاه نمی شکند.

شیشه لمینت نیز تحت شرایط خاصی می شکند اما نحوه شکستن آن متفاوت از دیگر شیشه ها می باشد. به این صورت که این شیشه ها هنگام شکستن پخش نشده و فرو نمی پاشند. در واقع وجود لایه ی چسبنده PVB باعث ثابت نگه داشتن خرده شیشه ها شده و مانع از پخش شدن آن ها می شود.

در نتیجه باعث آسیب به افراد و اشیا اطراف محیط نمی شود و دارای ایمنی بالایی می باشد.

شیشه سکوریت

از دیگر انواع شیشه های ایمنی، شیشه سکوریت و یا حرارت دیده می باشد. شیشه سکوریت همان شیشه معمولی می باشد که پس از برش در ابعاد مورد نظر، حرارت بسیاری بر آن وارد شده و بلافاصه نیز خنک می شوند. در واقع این فرایندهای گرمایشی و سرمایشی باعث مقاومت و استحکام شیشه می شود.

خنک شدن سریع شیشه باعث می شود تا بخش خارجی آن یعنی لبه های شیشه نسبت به مرکز آن سخت تر شود. این فرایندها که به آن بازپخت نیز گفته می شود، نوعی تنش در شیشه سکوریت ایجاد نموده که بعث می شود تا نسبت به شیشه های معمولی دارای مقاومت بیشتری باشند.

علاوه بر مقاومت در برابر ضربه و فشار، در برابر باد نیز دارای مقاومت بالایی می باشند. از این رو گزینه مناسبی برای شیشه بالکن، درب های شیشه ای و... هستند.

به طور کلی شیشه های سکوریت و یا حرارت دیده نسبت به شیشه های معمولی 4 برابر مقاوم تر می باشد. این در حالی است دارای اندازه و ضخامت برابری می باشند.

همان گونه که قبلا گفتیم، شکستن از شاخصه های اصلی شیشه می باشد که حتی در شیشه های نشکنی چون سکوریت و لمینت نیز رخ می دهد. اما با این تفاوت که شیشه های سکوریت درجه مقاومت بالایی داشته و به سختی می شکند. اما در صورتی که دچار شکستن هم شود آسیبی به افراد و اشیا نمی رساند.

چرا که شیشه سکوریت در هنگام شکستن به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شود که دارای لبه های تیز و برنده نبوده و از این رو خطری به همراه ندارد.

تفاوت شیشه لمینت و شیشه سکوریت

همان طور که متوجه شده اید، شیشه های لمینت و سکوریت دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که در ادامه به بررسی برخی از این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

  • روش ساخت

همان گونه که اشاره نمودیم شیشه لمینت از چند لایه شیشه و طلق PVB تشکیل می شود. به این صورت که یک لایه شیشه قرار گرفته و روی آن طلقی چسبنده و سپس دوباره شیشه قرار می گیرد. تعداد لایه ها متفاوت از هم بوده و با توجه به کاربرد آن ساخته می شود.

همچنین می توان از شیشه های معمولی و سکوریت برای ساخت شیشه لمینت استفاده نمود.

در حالی که شیشه سکوریت همان شیشه معمولی حرارت دیده می باشد که همان گونه که در بالا اشاره نمودیم در حرارت بسیار بالایی قرار گرفته و بلافاصله خنک می شود. این فرایند ها سبب مقاومت بالای شیشه سکوریت می شود.

  • وزن شیشه

شیشه لمینت به این دلیل که از چند لایه شیشه و طلق تشکیل می شود، طبیعتا دارای وزن بیشتری نسبت به شیشه سکوریت می باشد. چرا که شیشه سکوریت تک جداره بوده و از وزن کمی برخوردار می باشد.

  • نحوه شکستن

در بالا هم به این موضوع اشاره نمودیم. شیشه لمینت در هنگام شکستن فرو نمیریزد. در واقع خرده های شیشه به طلق چسبیده و از این رو قادر به پخش شدن و فرو ریختن نمی باشند.

در صورتی که شیشه سکوریت در هنگام شکستن به قطعات بسیار ریزی تبدیل شده و به نوعی پودر می شوند.

اما موضوع مشترک این است که هر دو این شیشه ها در هنگام شکستن آسیبی به اطراف وارد نمی کنند.

  • ایمنی

اگر بخواهیم این دو شیشه را از نظر ایمنی مقایسه کنیم باید بگوییم که شیشه لمینت نسبت به شیشه سکوریت دارای ایمنی بیشتری می باشد. چرا که در هنگام شکست قطعه های آن فرو نمی ریزد. همچنین با توجه به این که شیشه های لمینت از چند لایه تشکیل می شوند، نسبت به شیشه سکوریت مقاوم تر بوده و سخت تر دچار شکستگی می شوند.

  • هزینه شیشه

طبیعتا شیشه لمینت دارای هزینه بیشتری نسبت به شیشه سکوریت می باشد. چرا که شیشه لمینت از چند لایه شیشه و طلق تشکیل می شود. اما شیشه سکوریت تک جداره و از جنس شیشه معمولی می باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم تا به مقایسه شیشه لمینت و شیشه سکوریت بپردازیم. در واقع هر دو این شیشه ها بسیار مقاوم و مستحکم می باشند و با توجه به نوع کاربرد می توان از هر دو آن ها استفاده نمود.

شما می توانید این شیشه ها را با قیمتی عالی از ایمن در تهیه نمایید. کارشناسان ما شما در انتخاب این شیشه ها راهنمایی نموده تا مناسب ترین شیشه را تهیه نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی